Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μουσική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μουσική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Καλημέρα, Μάνο

Η μπαλάντα του Ούρι
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος, Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις



Ουρανέ, όχι δε θα πω το ναι. Ουρανέ, φίλε μακρινέ, πώς να δεχτώ άλλης αγκαλιάς τη στοργή; Πώς να δεχτώ; Μάνα μου είναι η γη. Πώς ν’ αρνηθώ της ζωής το φως το ξανθό; Αχ ουρανέ, πόνε μακρινέ!

Κάθε δειλινό κοιτώ τον ουρανό, το γαλανό, κι ακούω μια φωνή, καμπάνα γιορτινή, να με παρακινεί.

Κάθε Κυριακή μου λέει να πάω εκεί, εκεί, εκεί που χτίζουνε φωλιά αλλόκοτα πουλιά στου ήλιου τα σκαλιά.

Ουρανέ, όχι δε θα πω το ναι. Ουρανέ, φίλε μακρινέ, πώς να δεχτώ άλλης αγκαλιάς τη στοργή; Πώς να δεχτώ; Μάνα μου είναι η γη. Πώς ν’ αρνηθώ της ζωής το φως το ξανθό; Αχ ουρανέ, πόνε μακρινέ!

Κάθε δειλινό κοιτώ τον ουρανό, το γαλανό, και μια φωνή τρελή σαν χάδι κι απειλή κοντά της με καλεί.

Κάθε Κυριακή μου λέει να πάω εκεί, εκεί, εκεί. Μου τάζει ωκεανούς, κομήτες φωτεινούς και ό,τι βάζει ο νους.

Ουρανέ, όχι δε θα πω το ναι. Ουρανέ, φίλε μακρινέ, πώς να δεχτώ άλλης αγκαλιάς τη στοργή; Πώς να δεχτώ; Μάνα μου είναι η γη. Πώς ν’ αρνηθώ της ζωής το φως το ξανθό; Αχ ουρανέ, πόνε μακρινέ!

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

Esteban Murillo, Δυο γυναίκες στο παράθυρο, 1670


Πρόσκληση


Όσοι μαθητές του Εσπερινού Λυκείου Σερρών

αναζητάτε μια ομάδα καλλιτεχνικής έκφρασης
έχετε μια τελευταία ευκαιρία.

Ελάτε στην 3η συνάντηση
της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης

αυτό το Σάββατο 1 Δεκέμβρη 2018
5-7:30 μμ στο Εσπερινό Σχολείο

Προϋπόθεση: να επικοινωνήσετε για πληροφορίες με τον φιλόλογο Γ. Αποστολίδη

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Μαθητές του Εσπερινού Λυκείου Σερρών

έργο του Δημήτρη Γέρου

Αν αναζητάτε έκφραση
μέσα από το θέατρο, την μουσική, την φωτογραφία,
την λογοτεχνική γραφή, το video ή κάτι άλλο

ελάτε

στην Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης

αυτή την Κυριακή 4 Νοέμβρη 2018
στις 4μμ στο Εσπερινό Σχολείο.


Δηλώσεις συμμετοχής - Πληροφορίες: Γιώργος Αποστολίδης

Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018

Αν δεν έχετε πρόγραμμα για απόψε, να μια ωραία ευκαιρία!
Κλασική μουσική με έναν Σερραίο σολίστα. 
Ραντεβού 7:50 μμ στην είσοδο του θεάτρου, και μετά αν θέλετε πάμε για κουβέντα. 


Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017


Στην αρχή του τραγουδιού (1985)      
 


Αχ, στην αρχή των τραγουδιών
το αχ είναι γραμμένο.

Είναι γλυκό είναι πικρό
είναι κι ονειρεμένο.

Αχ `συ που φεύγεις, πού τραβάς, 
πού πας και ξεμακραίνεις;

Ώρες, στα ρυάκια χάνεσαι
κι ώρες, στα όρη βγαίνεις.

Αχ, τα τραγούδια είν’ ευχή
και πάρε τη μαζί σου.

Στ’ αρώματα, στα χρώματα
στις μουσικές χαρίσου.


Στίχοι: Κώστας Γουδής & Νίκος Ξυδάκης
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης
Ερμηνεία: 

Ποια ερμηνεία σας αρέσει περισσότερο και γιατί; Μπορείτε να απαντήσετε στα σχόλια ή με δική σας ανάρτηση. Φυσικά, μπορείτε να επιλέξετε και κάποια άλλη ερμηνεία εκτός των παραπάνω.

Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

Εκδρομή




Εκδρομή

Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Μουσική: Ευστάθιος Δράκος
Ερμηνεία: Δήμητρα Γαλάνη & Ευστάθιος Δράκος


Πώς είναι αυτοί κρυμμένοι μέσα σου
θέλω να τους δω και να φιληθώ μαζί τους
Να χαϊδέψω κάθε σου προφίλ,
εσύ μετά, εσύ και πριν

Θέλω μια εκδρομή των μυστικών
των φανερών και των χαμένων εαυτών
Να 'μαι και γυναίκα και αγόρι και μωρό
να σ' έχω άντρα και μητέρα και θεό

Σήκω να χορέψουμε μ' ό,τι μπορείς
Μ' ό,τι δεν ξέχασες κι άλλος κανείς
Χιλιάδες πρόσωπα εμείς...

Πιάσε το μαντήλι μου απ' την αρχή
κι από τα χείλη μου μισό φιλί
τ' άλλο μισό για πάντα εσύ...

Όλους τους δικούς σου κουβαλάς
παλιούς κι επόμενους κι εμάς
στα βήματα που προχωράς

Θέλω μια εκδρομή των μυστικών
των φανερών και των χαμένων εαυτών
Να 'μαι και γυναίκα και αγόρι και μωρό
να σ' έχω άντρα και μητέρα και θεό

Μπες μες στο χορό μ' ό,τι μπορείς
Μ' ό,τι δεν ξέχασες κι άλλος κανείς
Χιλιάδες πρόσωπα εμείς...

Πιάσε το μαντήλι μου απ' την αρχή
κι από τα χείλη μου μισό φιλί
τ' άλλο μισό για πάντα εσύ...

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Requiem for a dream

Απολαύστε τη μουσική από την ταινία "Requiem for a dream" του σκηνοθέτη Darren Aronofsky, αλλά δέστε την σε περίοδο που θα είστε πολύ καλά, διότι θέλει πολύ γερό στομάχι. Αναφέρεται στον αγώνα-αγωνία των εξαρτημένων.

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Maître Gims, Est-ce que tu m'aimes (Μ’ Αγαπάς;)




Μ’ Αγαπάς;


Βρήκα νέα χαρά όταν είδα το τέλος του τούνελ,
Πού θα οδηγήσει αυτό το παιχνίδι των δυο μας;
Αυτό το παιχνίδι των δυο μας;
Ταιριάζαμε απόλυτα, σπάσαμε τα δεσμά μας
Για να γίνεις κατανοητή, απλώς έπρεπε να σηκώσεις το "μαστίγιο"
Απλώς έπρεπε να σηκώσεις το "μαστίγιο"
Ήμουν έτοιμος να τοποθετήσω την εικόνα σου με μαύρο μελάνι κάτω απ’ τα βλέφαρά μου
Ώστε να μπορώ να σε βλέπω ακόμη και σ’ έναν αιώνιο ύπνο
Ακόμη και σ’ έναν αιώνιο ύπνο
Ακόμη και σ’ έναν αιώνιο ύπνο
Εγώ έπρεπε να σ’ αγαπώ, αλλά είδα ένα "ψιλοβρόχι"
Ανοιγόκλεισα τα μάτια μου, ήσουν διαφορετική
Σ’ αγαπώ;
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ
Μ’ αγαπάς;
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ
Προκειμένου να μην υποφέρεις, απλά έπρεπε να σου πω ότι σ’ αγαπώ
Με πληγώνει να σε πληγώνω, ποτέ άλλοτε δεν έχω υποφέρει τόσο
Ποτέ άλλοτε δεν έχω υποφέρει τόσο
Όταν σου έβαλα το δαχτυλίδι, έβαλα τις χειροπέδες μου
Όλο αυτό το καιρό, υπομένω τις χαζομάρες σου
Κι εγώ υπομένω τις χαζομάρες σου
Ήμουν έτοιμος να τοποθετήσω την εικόνα σου με μαύρο μελάνι κάτω απ’ τα βλέφαρά μου
Ώστε να μπορώ να σε βλέπω ακόμη και σ’ έναν αιώνιο ύπνο
Ακόμη και σ’ έναν αιώνιο ύπνο
Ακόμη και σ’ έναν αιώνιο ύπνο
Εγώ έπρεπε να σ’ αγαπώ, αλλά είδα ένα "ψιλοβρόχι"
Ανοιγόκλεισα τα μάτια μου, ήσουν διαφορετική
Σ’ αγαπώ;
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ
Μ’ αγαπάς;
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ
Πληγώθηκα ενώ πετούσα
Δεν είδα τη γυάλινη οροφή
Θα μ’ έβρισκες βαρετό αν σ’ αγαπούσα όπως μ’ αγαπάς
Αν σ’ αγαπούσα όπως μ’ αγαπάς...
Αν σ’ αγαπούσα όπως μ’ αγαπάς...
Εγώ έπρεπε να σ’ αγαπώ, αλλά είδα ένα "ψιλοβρόχι"
Ανοιγόκλεισα τα μάτια μου, ήσουν διαφορετική
Σ’ αγαπώ;
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ
Μ’ αγαπάς;
Δε ξέρω αν σ’ αγαπώ

μτφρ από http://lyricstranslate.com

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016


Το τραγούδι αυτό μου αρέσει γιατί ο ρυθμός του είναι έντονος και οι στίχοι του τραγουδιού αναφέρονται στην ταραγμένη ψυχή του ανθρώπου.

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

Περί παιδείας



 

Και πρώτα απ' όλα τι εννοούμε λέγοντας "παιδεία"; 
Την πληροφορία, την τεχνική, το δίπλωμα εξειδίκευσης που εξασφαλίζει γάμο, αυτοκίνητο και ακίνητο με πληρωμή την πλήρη υποταγή του εξασφαλισθέντος;
για (ή) την πνευματική και ψυχική διάπλαση ενός ελεύθερου ανθρώπου με τεχνική αναθεώρησης κι ονειρικής δομής, 
με αγωνία απελευθέρωσης και με διαθέσεις μιας ιπτάμενης φυγής προς τ' άστρα;
Αυτή τη δεύτερη παιδεία την αποσιωπούν και δεν την δίνουν δωρεάν, γιατί δεν συντηρεί και δεν υπηρετεί συστήματα, αντίθετα τα ελέγχει τα αναθεωρεί και τα αποδυναμώνει.
Μάνος Χατζιδάκις



Μάνος Χατζιδάκις και New York Rock & Roll Ensemble: Reflections (Αντικατοπτρισμοί)

Βιογραφία και εργογραφία του Μάνου Χατζιδάκι




Η διαμορφωτική παιδεία και εκπαίδευση του σύγχρονου ανθρώπου

... Ο άνθρωπος διαμορφώνεται από ό,τι είναι γύρω του ...
... Αν δεν υπάρχει έρωτας μέσα στην εκπαίδευση, δεν υπάρχει εκπαίδευση ...


Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015



H Αμελί (αγγλικά: Amelie, γαλλικά: Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain ) είναι γαλλική ρομαντική κομεντί παραγωγής 2001 σε σκηνοθεσία Ζαν-Πιερ Ζενέ και σε σενάριο του ίδιου μαζί με τον Γκιγιόμ Λοράν. Τη μουσική έγραψε ο Γιαν Τιρσέν και πρωταγωνιστεί η Οντρέ Τοτού.
Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας ντροπαλής σερβιτόρας που αποφασίζει να αλλάξει τις ζωές των ανθρώπων του περιβάλλοντός της προς το καλύτερο, ενώ παλεύει με τη δική της απομόνωση.
Η Αμελί έλαβε διθυραμβικές κριτικές σε όλο τον κόσμο και απέσπασε πολλά βραβεία και υποψηφιότητες σε ευρωπαϊκές και αμερικανικές διοργανώσεις.

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Αγαπημένη μουσική


Ο μεγάλος καλλιτένης Νίκος Ξυλούρης ή Ψαρονίκος τραγουδά ένα απόσπασμα από τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου. Υπάρχουν κι άλλες ερμηνείες από μεγάλους και αγαπητούς καλλιτέχνες όπως τον Ψαραντώνη, Ψαρογιώργη, Σκουλά, Χαρούλη, Δραμουντάνη κ.α.

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Imagine (φαντάσου)



John Lennon, Imagine (1971)

Imagine there's no Heaven. 
It's easy if you try. 
No hell below us. 
Above us only sky. 
Imagine all the people. 
Living for today. 

Imagine there's no countries. 
It isn't hard to do. 
Nothing to kill or die for. 
And no religion too. 
Imagine all the people. 
Living life in peace.

You may say that I'm a dreamer. 
But I'm not the only one. 
I hope someday you'll join us... 
And the world will be as one. 

Imagine no possessions. 
I wonder if you can. 
No need for greed or hunger 
A brotherhood of man. 
Imagine all the people. 
Sharing all the world. 

You may say that I'm a dreamer. 
But I'm not the only one. 
I hope someday you'll join us. 
And the world will live as one. 

Φαντάσου να μην υπάρχει παράδεισος
Είναι εύκολο, αν προσπαθήσεις
Καμία κόλαση κάτω από εμάς
Πάνω από εμάς μόνο
o ουρανός
Φαντάσου όλους τους ανθρώπους
να ζουν για το σήμερα

Φαντάσου να μην υπάρχουν χώρες
Δεν είναι δύσκολο να το κάνεις
Τίποτα για το οποίο να σκοτώσεις ή να πεθάνεις
Και καμία θρησκεία επίσης
Φαντάσου όλους τους ανθρώπους
να ζουν με ειρήνη

Ίσως πεις ότι είμαι ονειροπόλος
Αλλά δεν είμαι μόνο ένας.
Ελπίζω κάποια μέρα να ενωθείς μαζί μας
Και ο κόσμος να ζει σαν ένας.

Φαντάσου να μην υπάρχουν ιδιοκτησίες
Απορώ αν εσύ μπορείς
Καμία ανάγκη για απληστία ή πείνα
Μία αδελφοσύνη
Φαντάσου όλους τους ανθρώπους
να μοιράζονται όλο το κόσμο

Ίσως πεις πως είμαι ονειροπόλος
αλλά δεν είμαι μόνο ένας
Ελπίζω κάποια μέρα εσύ θα μας ενώσεις
και ο κόσμος θα ζει σαν ένας


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
  1. Ποια προβλήματα/αντιλήψεις κατονομάζει ο John Lennon ότι εμποδίζουν την ειρηνική και αρμονική συνύπαρξη όλων των ανθρώπων στον κόσμο;
  2. Ποιον τρόπο πειθούς αξιοποιεί περισσότερο στο τραγούδι του;
  3. Θεωρείς ότι η μουσική ταιριάζει με τους στίχους; Πού το στηρίζεις;
  4. Το video του τραγουδιού σας ικανοποιεί ή όχι; Γιατί;
  5. Ποια άλλα τραγούδια/μουσικές, λογοτεχνικά/εικαστικά/κινηματογραφικά έργα γνωρίζεις με ανάλογο φιλειρηνικό και οικουμενικό χαρακτήρα;
  6. Ποιες δράσεις προτείνεις ότι θα μπορούσαμε να αναλάβουμε ως σχολική κοινότητα για να συμβάλουμε σ' έναν καλύτερο κόσμο;

Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

Αγαπημένη μουσική

Τι είναι Ambient ?
 Ambient είναι ένα ατμοσφαιρικό μουσικό είδος που δύσκολα μπορεί να περιγραφεί ή να καταταγεί σε μια κατηγορία. Είναι μουσική που συνδυάζει επιρροές από πολλά μουσικά είδη. Από την κλασική μουσική και την τζαζ, μέχρι την καλλιτεχνική ηλεκτρονική μουσική, την noise και το ροκ. Προσωπικά μου αρέσει πολύ, γιατί κατά τη γνώμη μου είναι επίσης μουσική που ταιριάζει σχεδόν παντού, μπορεί να σε ηρεμήσει και να σε ταξιδέψει. Το Hydroponic Garden είναι ένα από το πιο επιτυχημένα album τους, και από τα πιο αγαπημένα μου από τους CBL.
Πάρτε μια γεύση ακούγοντας το MOS 6581. Επίσης, όποιος άκουσε το πρώτο κομμάτι και έχει ακόμα όρεξη, μπορεί να ακούσει και το Frog από το άλμπουμ Interloper.


Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Αγαπημένη μουσική


Arizona dream (1993), από την ομώνυμη ταινία του Emir Kusturica. Ο βαλκανικός ήχος των χάλκινων του Goran Bregovic σε συνδυασμό με τη βαθιά φωνή του Iggy Pop και εκείνο τον στίχο In the deathcar, we're alive μας παρασύρουν σε μια πρόσκαιρη δίνη πάνω από τη μελαγχολία του καιρού μας.Ο σουρεαλισμός της ταινίας μοιάζει να είναι μια πρόταση και όχι απλώς διαφυγή.
Γιώργος Αποστολίδης